Μενού Κλείσιμο

14ο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών

   Μία ομάδα μαθητών συμμετείχε και φέτος στο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών που διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη στις 17-19 Μαρτίου 2016. Τ

Τι είναι το Model United Nations ;

    Τα Model United Nations είναι εκπαιδευτικές προσομοιώσεις συνεδριάσεων που πραγματοποιούν τα όργανα των Ηνωμένων Εθνών. Υπάρχουν μαθητικά και φοιτητικά MUN.

   Σκοπός της διαδικασίας είναι η μελέτη των δικαιωμάτων και των αρμοδιοτήτων των συμμετεχόντων στις συνεδριάσεις, ειδικά, και στην πολυμερή διπλωματία, γενικά. Οι προσομοιώσεις του Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών στοχεύουν στο να είναι ακαδημαϊκά αυστηρές.

 

Ποιοι συμμετέχουν σε αυτό;

   Συμμετέχουν μαθητές από όλη τη χώρα ή και το εξωτερικό. Κυρίως μαθητές Λυκείου αλλά γίνονται δεκτοί και της Γ΄ τάξης Γυμνασίου.

Πως διεξάγεται;

     Οι συμμετέχοντες λαμβάνουν ουσιαστικά τον ρόλο διπλωματών οι οποίοι εκπροσωπούν κάποιο κράτος, στις συνελεύσεις των οργάνων του ΟΗΕ. Στην αίτηση συμμετοχής, καλείσαι να δηλώσεις επιτροπές και χώρες της αρεσκείας σου, τις οποίες επιθυμείς να εκπροσωπήσεις ως διπλωμάτης. Από τη στιγμή που σου ανατίθεται μια χώρα, οφείλεις να την εκπροσωπήσεις και να υποστηρίξεις τα συμφέροντά της, ακολουθώντας την πολιτική της, έστω και αν διαφωνείς με αυτήν. Η διαδικασία της προσομοίωσης καθοδηγείται από ένα προεδρείο και διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες, τους οποίους οι συμμετέχοντες καλούνται να εφαρμόσουν ώστε να είναι ομαλή η εξέλιξή της διαδικασίας. Η επικοινωνία κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων διεξάγεται στα αγγλικά και με συγκεκριμένους κανόνες.   Είναι φανερό πως για να ανταποκριθεί κανείς στην παραπάνω διαδικασία, απαιτείται-εκτός από καλά αγγλικά-και πολύ διάβασμα! 



   Οι χώρες που εκπροσωπήσαμε φέτος ήταν η Κροατία και η Βουλγαρία. Οι πρεσβευτές μας ήταν η Ηλιάνα Πανταζή (Κροατία) και η Σοφία Δουλγερίδου (Βουλγαρία).

Οι επιτροπές που διαλέξαμε για να εργαστούμε φέτος είναι οι εξής:

  • To legal με το θέμα το δικαίωμα στην ελευθερία της έκφρασης και της θρησκευτικής ανοχής που απειλούνται από τον θρησκευτικό εξτρεμισμό.
  • Το UNHRC σχετικά με τα δικαιώματα των μεταναστών και των αιτούντων για άσυλο.
  • Το WHO σχετικά με τη καταπολέμηση της επέκτασης του ιού Έμπολα.
  • Το UNESCO με το θέμα η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς που απειλείται από τις ένοπλες συγκρούσεις.
  • Το COUNCIL OF EUROPE που σχετίζεται με το δικαίωμα στην εκπαίδευση με τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
  • Το SOCHUM σχετικά με την εξάλειψη του ρατσισμού, των φυλετικών διακρίσεων, της ξενοφοβίας και της μισαλλοδοξίας.
  • Υπήρχαν και οι παρατηρητές οι οποίοι ασχολήθηκαν με το θέμα η χρήση των οπλικών συστημάτων στο διάστημα.

Τελικά αξιζε;

Σίγουρα ναι καθώς:

  •  Οι προσομοιώσεις του Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών επιτρέπουν στους συμμετέχοντες να «βιώσουν, εφαρμόσουν και να πειραματιστούν με την επίλυση διαμαχών, τον δημόσιο λόγο, τις μικρές δυναμικές ομάδων, και την διαπραγμάτευση».
  • Δεν εμπλέκει μόνο τους νέους ανθρώπους στη μελέτη και στη συζήτηση των παγκόσμιων ζητημάτων, αλλά επίσης ενθαρρύνει την απόκτηση χρήσιμων δεξιοτήτων για την υπόλοιπη ζωή τους, όπως η έρευνα, ο γραπτός λόγος, η ρητορική, η επίλυση προβλημάτων και συγκρούσεων, η οικοδόμηση ομοφωνίας, ο συμβιβασμός και η συνεργασία.

Περισσότερες πληροφορίες για τη μέθοδο εργασίας μας μπορείτε να δείτε στη σελίδα που δημιουργήσαμε στο WordPress: 6gymsermun.wordpress.com

 

 

 

 

 

 

Σχετικά άρθρα