Μενού Κλείσιμο

Πρόγραμμα eTwinning “Science using Tracker”

Τη φετινή χρονιά μαθητές από το τμήμα Γ1 συμμετείχαν στο eTwinning project “Science using Tracker”, μέσω της πλατφόρμας European School Education Platform.

Η χρήση του ελεύθερου λογισμικού «Tracker video analysis» απαιτεί αρχικά την καταγραφή ενός φυσικού φαινομένου, μιας πραγματικής κατάστασης ή μιας εργαστηριακής άσκησης σε βίντεο. Στη συνέχεια γίνεται η μελέτη του φαινομένου στο λογισμικό με πολλές δυνατότητες μετρήσεων και εξαγωγής συμπερασμάτων και με πολλά πλεονεκτήματα όπως:

α) Η μελέτη φαινομένων που εξελίσσονται πολύ γρήγορα, αφού στο βίντεο υπάρχει όλος ο χρόνος για την κατανόηση των λεπτομερειών καρέ προς καρέ.

β) Η μελέτη φαινομένων σε δυο διαστάσεις και φαινομένων που συμμετέχουν πολλά αντικείμενα.

γ) Η δημιουργία γραφικών παραστάσεων παράλληλα με την εξέλιξη ενός φαινομένου, πράγμα που οδηγεί στην καλύτερη κατανόησή του και τη σύνδεσή του με τη γραφική παράσταση.

δ) Οι συγκρίσεις των πραγματικών με τις θεωρητικές καταστάσεις.

ε) Η δυνατότητα των μαθητών να μαθαίνουν με δικά τους εργαλεία και στον δικό τους χώρο και χρόνο.

Το έργο υλοποιήθηκε συνεργατικά από 7 σχολεία (6ο Γυμνάσιο Σερρών, 3ο  Λύκειο Σερρών και άλλα σχολεία από την Ελλάδα, την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Τουρκία).

Οι δραστηριότητες δημιουργήθηκαν ανάλογα με τα αναλυτικά προγράμματα των διάφορων χωρών.

Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν πρώτα το βασικό περιβάλλον του λογισμικού, συγκρίνοντας τη μεγάλη ερυθρά κηλίδα του πλανήτη Δία με τη διάμετρο του πλανήτη μας. Στην επόμενη εργασία, από το κεφάλαιο των ταλαντώσεων, μέτρησαν την περίοδο ενός απλού εκκρεμούς, δραστηριότητα που αποτέλεσε και την τελική συνεργατική εργασία από όλα τα σχολεία, για τη μέτρηση της επιτάχυνσης της βαρύτητας με τη χρήση του εκκρεμούς.

Για τη βαθμίδα του Λυκείου οι μαθητές μας βιντεοσκόπησαν φαινόμενα στο εργαστήριο, αλλά και σε άλλους χώρους. Οι εργασίες που δημιουργήθηκαν είναι:

  1. Ελεύθερη βολή στο μπάσκετ (αρχή ανεξαρτησίας των κινήσεων και μέτρηση επιτάχυνσης βαρύτητας).
  2. Αρχή διατήρησης της ορμής
  3. Δεύτερος νόμος του Νεύτωνα.

Για τους μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ήταν μια ευκαιρία να ασχοληθούν περισσότερο με την πειραματική Φυσική, μέσω ενός πολύ χρήσιμου λογισμικού, και να αλληλεπιδράσουν με μαθητές από άλλες χώρες.

Σχετικά άρθρα